Bojová plemena a lidé
Po dlouhém pátrání na internetu o ,,bojových plemenech" jsem se dočetl mnoho zajímavých názorů o těchto psech. Například jsem narazil na stránky jedné paní, která přímo vybízela lidi, co chovají psa typu Pitbul, Doga, či Rotvajler, aby okamžitě předaly instituci psa, která by ho mohla neprodleně uspat! No posuďte sami zde je odkaz : http://sweb.cz/dphudcove/. Je vidět, že paní, co psala tenhle článek-Konec agresivním psům, byla asi televizní divačka nebo trpěla nějakou fobií ze psů. Pes je vždy odrazem svého pána. Ne nadarmo se říká, jaký pán takový pes! Kdybych měl psát o tom, zda-li ZÁKAZY bojových plemen něco vyřeší, byl bych na straně druhé, protože tito psy si to jednak nezaslouží a stejně by se dále chovaly načerno. Stoupla by jejich cena na trhu, konaly by se psí zápasy bez ohledu na to, zda jsou zakázané nebo ne a mnoho z nás by bylo na protestech! Proto vychovávejte svého psa tak, aby nedocházelo k negativním názorům člověka na psa! Při hledání informací o ,,bojových plemenech" na internetu jsem také našel v hojném počtu pozitivní názory lidí, co mají toto plemeno rádi a jsou na straně těch, co jsou proti zbytečným ZÁKAZŮM a úplnému vyhubení těchto beze sporu zajímavých, chytrých a našich nepochybných čtyřnohých kamarádů.
A jaký je váš názor? Napište do komentářů.
Komentáře
Přehled komentářů
Paní bych taky doporučila uspátí, očividně je svému okolí nebezpečná svými slovy. Já zastávám jediné a to, že by lidé měli prokázat třeba u zkoušky, že dokáží vychovat psa. Jinak utrácet psy?? Kde to jako jsme. Já než velkého psa se bojím malých psů. Když mi řekla sousedka, že její malí jorkšír nepotřebuje vícvik ani nic jiného, že jako poslouchá nebo ho vezme do ruky tak se mi spíš chtělo plakat. :( A lidé v mém okolí co mají psy nad 20 kilo se jím vzorně věnují tak, aby poslouchali a nebyli nebezpeční. Pokuď se zrovna nesnažíte vkrást do domu.
krizenec pitbula
(Romana, 11. 5. 2015 7:59)Mám sedmým rokem z útulku křížence pitbula a staforda,je to pejsek který miluje lidi každou návštěvu hned vita s radosti,miluje deti,mám tuty psy rada,nejsou špatný,vždy když jse něco stane bývá vyna majitele ze pejska špatně vychobal.
stafort ,mastif , německá doga, argertýnská doga, bitbullga , rotwajler,tybetská doga ,a, bordeaxuslksá do
(sarah , 26. 11. 2014 21:38)
dobrý den také nesouhlasím stou pani proto že mám 6 fenku staforda jmenem lusiana je velmi chitra jeto společenskí tip nikomu nidki neublížila jednou mi utelka na proti k sousetce abijí jen podrbala jeto velice hodní pes, dalě mám mastifa rona jemu je také 6 let virustali spolu odmalička ron je velmi společenskí tip moc nemá rát cizí psi ale zato nikomu nikdi neublížil své psi učím od malička poslušnosti ron má rat sport a rat chitá mički , kijara nemecká doga mámji pul roku bila v armadě jako stěně pote putovala z čini do anglije kde bila zabavena policii pro tirani a pro psi zapasi je celá zjizvená ale nevipadá jako anděl ale zato má srdce neprodleně milujucího tvora kteri nikdi nenechá dopustit na mě a mou rodinu k cizim lidem je neduvěřivá ale nikdi nezautočila bez duvodu provokace hazení klacku poni ard . argentýnská doga 3roki diablo jeto take laski plní psi kamarát ma rát jidno bil zabavěn pají kdeterá nezvladala jeho agresivitu která se vihrotila aš na pokousdaní člověka na veterine bil to vlk samotář neměl rát nikoho a ani nic ale za 2 roki jsemho naučila nebát se lidi po pul roku práce je zněho milujíci kamarát miluje jidlo deti i jine psi ze záčátku viprovokoval rvačku s mim 9letím psem aronem plemeno tybetská doga , bitbul mám 3měsični štěně bitbula a je velice chitri a neprojevuje se vnem žádná agrese ani malinklé všimavosti žebi kousal z hrani mé deti mého muže nebo mě ! , rotwajler mám kadradu její 16 let jeto uš babička ale ani v mládi neměla žadné problémi s agresí na lidi děti psi kočki fretki ptáki hlodavce ani koně do 12 let dělala terapeutského psa chodili jsme do domova duchodcu do klokánku do škol a i do nemocnic a školki perfektní pes už sice nevidí ale ani nesliši ale citi naši přitomnost viskitl jse uni zhubni nador na levé časti hlavi u levého očka roktoři řekli že ní utratí ale játo nedovolila moje deti a naše rodina jí má moc ráda a probrali jsme to doma žejí necháme umřít dožit se svého věku před měsicem jsme ji pochovali dožila jsem skvěle prožitích 16 let na své 16 narozenini umřela bili jse stovo sklamaní ale co už každí má svuj čas nechali jsmě jí umřit , dále máme 2 pejski tybetské dogi a jednu fenku bordeaxulské dogi všichni tři vinikajici společní a take žadná agrese se nikdi vehrotina jsou milujíci společnici s prátelskou duší ale za plotem budí respekt Ano uřčitě mohu doporučim tyto plemena jsouto laskaví a přátelskí pejsci a natom na zakladě jak už tady bylo zotpovězeno na principu jakí pán takoví pes , správnou vedeností psa už od utlého věku stěnete je nutné mit hrani ce a meze prostor pravidelná strava všímatsi psa určitě mužu doporučit spodt agiliti atd, notnost je vimezin od utlého věku štěnětě hrani a meze mit pevnou ruku a vždi mít kontrolu nad psem už od prvních dná života psa je nutné abi virustali s dětmi a naučit je higienickým náviku uřčitě bych doporučila neš si pořídíte pejska zjistit si vše o kontaktní plemeni které si chcete pořídit zjistit povahu pleme k čemu bilo určeno
( viužíváno) kde bilo višlechtěno jaké mají nejčastejší nemoce dedíčné chorobi a podle vaše životniho stilu si pořidit psa (např) jste sportovně založená rodina pořit tesi border kolii jste lenoši máte rádi kdiš si sedne te k tv a koukatese na televizi? pořit tesi buldoška jste radi se bavite tim že naqvrhujete ? šaty adt hlavně ženi pořit tesi čivavu jse tip drsného¨člověka? chcete psa kterí bude varovat každou nežadouci situaci? kteri vás upozorní na nebezpečí hrubim stěkotem pes kteri váš bude chrátit do posledni minutz života? přit te si bordeaxulskou godu nebo nemckou dobu nemo tak zvaníého agresivního psa rasi pitbull
. dekuju za pochopeni mejtese sara spozdravem
chůva
(Jana, 22. 5. 2014 17:27)to co napsala paní je opravdu šílený blábol a je vidět,že vůbec neví a ani nechce vědět,o čem mluví.Máme doma teď už třináctiletého pita.Když mu bylo pět narodila se mi dcera a lepší chůvu bych si nemohla přát,nikdy ani nenaznačil,že by jí chtěl ublížit,snad jen,že by ji chtěl k smrti ulízat a když už měl její pozornosti až nad hlavu,tak radši odešel.Časem k němu přibyla fenka labradora a teď u nás ještě bydlí kamarádka se čtyřletou kříženkou pita s amstafem.Nemají spolu jediný problém a když se všichni sejdou na dvoře,tak je to krásná vyrovnaná smečka,jen potom člověk neví,kterého mazlit dřív.A přesto,že labradorka je naprosto zlatá a miluju ji,tak už bych jiného pejska,než pitbulla nebo staforda,někdy v budoucnu nechtěla.Takže zdrávím milou autorku úžasné petice a doporučuji,ať se nechá uspat sama,protože je daleko nebezpečnější,než ti pejsci.A statistiky o lidech,kteří zemřeli po napadení psem jsou taky velice zajímavé,protože veškerá tzv.bojová plemena,jako pit,amstaf,stafbul rotvajler atd,mohla bych jmenovat ještě spoustu,která tam spadají,tvoří jednu skupinu a přesto nemají tolik obětí,jako jiná plemena.Takže hláškám jako:"Buď ráda,že ta obluda neukousla tvojí dceři hlavu"se jen směju.Hezký den všem pejskařům Jana
predvidat
(michal, 4. 12. 2013 11:01)Ja mam taky jednoho doma. Dostal jsem ho od mestaku. Zabaviliho jednomu tipkovi coje pouzival na psi zapasy. Ale uz ho mam 2roky a je tak hodny jako nevinatko. Vtomto je i laska ke zviratum. Dekuji. Michal
je to na nás jak budou na naše psy ostatní lidé zhlížet !
(radegast, 11. 4. 2012 12:50)ti co mají špatné úmysly ať se drží co nejdál i bez psa,ale ti ostatní nejsou slepí a většinou ani hloupí.už jste zažili že vám pes zredukoval přátele a ti kteří nějak vymizeli neschází a naopak přibyli noví ?
přátelé psů
(radegast, 11. 4. 2012 12:33)četl jsem zdejší příspěvky a musím konstatovat že jsou zde téměř samí pejskaři a všichni se shodujujeme v tom jak mylné jsou představy o tzv.bojových plemenech.když se na tohle téma bavím s druhýma tak se po mém dotazu co si představuje pod názvem boj.plemeno většinou zarazí a začnou mylně jmenovat plemena které tam údajně patří.semtam plácnu dotaz proč mezi tzv.boj.plemena nikdy neuvedly třeba Dogu která byla v minulosti ve velkym zneužívaná i pro zábavu na lov lidí(ve státech na vybrané otroky).občas se mi podaří vysvětlit že žádné tzv. bojové plemena neexistují a toto označení vymyslel pitomec s blbcem a navíc je možné že byli oba slebí a v životě žádného psa neviděli.Vy zde všichni víte že psy určujeme podle rasy a tím i na co jsou vhodní,např.rotwailer-služební plemeno atd.já sám se přiznám že jsem v minulosti nevědomky zdílel názor proč tzv.boj.plem.vůbec jsou,televize plné zpráv o pohryzaných lidech,dětech,k tomu hrozné fotky no hrůza.dělal jsem tenkrát v hospodě a přítelkyni jsem umluvil že přibude 4.nohý přítel.nečekaně se oběvil nechtěný 5.letý Rotwailer a Já byl v rozpacích,z jedné strany matoucí informace z médií a 5.letý vnuk přítelkyně, a na druhé straně nádherný ,sebevědomý,přátelský a respekt vzbuzující pes(kamarád).sehnal jsem si dvě odborné knížky v nichž jsem se dočetl opak toho so se mylně prezentuje a souhlásím že je to nádherný pohled,když vidíte zdatného,respekt vzbuzujícího, poslušného ,vyrovnaného psa kráčejícího poslušně po boku svého vyrovnaného pána(paničky).samozřejmě jsou plemena která se pro svůj temperament a tvrdohlavost nedoporučují milovníkům psů bez jistých zkušeností,ale to už je o něčem jiném.přeji všem hezký den ,venku svítí sluníčko a tak vyrážím s mým současným rošťákem ven....
Diskriminace
(Jan Růžička, 25. 6. 2010 10:59)Dobrý den.Potíž č.1, je v tom, že amstaf ani není bojové plemeno, je to pracovní pes, což asi našim zákonodárcům a jejím spolupracovníkům nikdo neřekl. Tím se dostáváme k oné diskriminaci. Kolem nás všude běhají pejsci bez vodítek, náhubků a nic se neděje, když pustím z vodítka psa já, ikdyž s náhubkem, okamžitě všichni panikaří a takřka utíkají.To ale je jasné, pokud si někdo myslí že ten pes je bojový.Zákon je DISKRIMINAČNÍ!Nemůžeme přeci nějaké plemeno považovat za bojové jen kvůli tomu, jak vypadá a že má sílu.To budeme taky říkat o kulturistech, že jsou vrahové??Začněme s touto dikriminací, kterou já zažívám 6.rokem a moji psi kvůli ní trpí, něco dělat.Všichni přeci víme, jak je socializace u tohoto plemene důležitá!A dokud si lidé budou myslet, že jsou to nějací zabijáci, je to špatně!Vám nevadí, že se o našich miláčcích mluví a píše jen a jen ve zlém?Zastaňme se jich!Prosaďme změnu, AMSTAF NENÍ BOJOVOVÉ PLEMNO!
Re: Diskriminace
(Staffbull, 8. 8. 2011 0:29)Plně s Vámi souhlasím. Já mám 7- letého staffbulla a jednou jsem s nim byla v parku. Měl košík a měla jsem ho na vodítku, v tom k nám přiběhl nějaký ohař a začal se s nim rvát. Chudák Baxík se nemohl ani bránit takže měl strašně pokousanou hlavu no a majitel ohaře na mě začal křičet že je to moje vina, že mám BOJOVÉ PLEMENO! a poněvač nejsem žádná dilinka, tak pán jich dostal pár na nos aby se vzpamatoval. Takovýdlemu člověku bych nesvěřila ani plyšovýho medvěda a to si nedovedu představit že by měl mít třeba dítě....
Re: Diskriminace
(agi, 12. 12. 2011 11:45)
Souhlasím já mám staforda a je to ten nejhodnější a nejpřátelštější pes co sem kdy viděla.Ostatní v něm vidí jenom bojového psa ale to on nikdy nebyl .Když ho venčím a naproti mě jde dítě s mámou ,dítě se ptá jestli si ho může pohladit Ne odpoví maminka ten by tě mohl kousnout .ale když de jiný pes ("nebojový")tak maminka dítěti řekne ať si ho de klidně pohladit . To že mají psy silného a velkého plemene špatnou pověst neznamená že sou špatní.To že malé psy vyšlechtil člověk neznamená že jsou to svatoušci.
!!
(cigi, 29. 10. 2011 22:27)
nemam ani slov co ta krava napsala za sracky treba ze mame dat svojeho psa utratit to fakt nechapu. Kdyz jsem byl malej tak me pokousal jezevcik jeste ted tam mam jizvu jak prase a kdyby ten jezevcik byl jeji tak by ho taky nechala utratit? Uz jak si plne souhlasim s tebou JAKY PAN TAKOVY PES!
Asi zalozim petici aby se tady ta zenska sla lecit !!!!
postřeh
(Vladimír, 1. 10. 2011 16:29)Vážení přátelé.Vlastnil jsem staforda 14let měl jsem i jiné psi ale teto to byl pan pes.Poslouchal na slovo hrál se z dětma bez jakýchkoliv problému nechápu jak někdo může napsat bojové plemeno nezvladatelné atd.Je to jen v lidech jak ho a co naučí a co mu dovolí pes odešel ale vzpomínka na perfektního psa zůstává. a pokud bych byl mladší určitě bych neváhal a toto plemeno si pořídil
odkaz
(Hanka, 11. 9. 2011 8:24)No já mám teda dost.. právě jsem dočetla odkaz o bezpodmínečném utracení každého velkeho psa!! tu ženskou bych na místě zabila potkat ji! jak může někdo něco takového napsat?!?!Baba je očividně zaujatá jen zprávami z televize! Kam se podělo to že právě ty ,,velké krvelačné bestie" jak bylo řečeno v článku člověku zachraňují život dnes a denně?!?!
Nechápu
(staffbull, 8. 8. 2011 0:12)Tak nad tím co ta pani psala mi zůstává rozum stát...myslím že více nebezpeční jsou lidé..paní bych pustila o půlnoci samotnou na Václavák a myslím že psi by potom byli to poslední čeho by se bála :-) ale na druhou stranu je pravda že často si tyto plemena pořizují feťáci a různá individua jen pro to aby vypadali drsně. Takovim lidem bych je na místě sebrala. A kdy už lidem dojde, že staffíci, pitti atd. nejsou BOJOVÁ PLEMENA!!!!! Pokud je mi známo, tak tito psi byly vyšlechtěni na lov zvěře a pro práci :-) Agresivního psa z něj udělá akorát jenom člověk...,,bojový" pes může být i maltézáček pokud se dostane do rukou nějakého blba.....
AST
(Angelika, 7. 8. 2011 14:24)
Na tuto paní nelze nereagovat, už jsem jí napsala "pekný email" aby se trochu dostala do reality a neposlouchala tak média!Kdyby někdo měl zájem ji něco sdělit od plic, tak tohle je její mail: HudcovaJitka@seznam.cz!!!!
Vlastním také AST (3 roky) a můžu říct, že lepšího psa po všech stránkách neznám. Popiší pár typických rysů pro tyto psy:oddanost, věrnost, trpělivost, láskyplnost. Žadný pes nemá tak velké, oddané srdce jako on.Miluje děti, nechá se od nich vše, když to přejde jeho mez, tak raději od nich utíká:)Je to prostě náš ČLEN RODINY, kterého milujeme a dáváme mu lásku! Tento pes VYŽADUJE DOSTATEK ČASU-POZORNOST a ten kdo ji pro ni nemá,ať si plemena, co vyžadují socializaci nepořizuje, pak je z toho sám nešťastný a hlavně trpí pejsek. Na tyto psy musí člověk mít trpělivost, jelikož jsou extrémně tvrdohlavý a CHYTRÝ a rádi nás provokujou:D, nesmí se na ně použít hrubá sílá, mají zvýšenou citlivost na lidský hlas-takže raději zařvat či mu to vysvělit, že to prostě nesmí!Doporučuji tohle plemeno a sama jim zůstanu věrná, jiného psa už nechci. Děkuju A.
je to p...
(Reptornicus, 21. 12. 2010 10:45)Co říct baba je blbá. Utratit by měli maximálně ji. Bohužel vím že většinu z vás naseru ale je to i vina majitelů těchto plemen. Někteří (valná většina s kterými jsem se setkal) dvojité obojky s ostnama koženej náhubek a řetězové vodítko. Si chodí jak kdyby jim patřil celý svět.Nutí svého psa k boji a cvičí ho útočit. A chovaj se jak hovada (vlastní skušenost). Já neříkám že nejsou i slušní ale valná většina jsou takovýhle a to je myslím i důvod proč tyto články vznikají.
Re: je to p...
(Misa, 19. 7. 2011 13:40)Tak, tak uplne suhlasim, ja mam panicky strach z bojovych plemien a to len koli ludom, ktory zneuzivaju tieto psy.
AMSTAF
(:-), 9. 6. 2011 10:08)Teda abych pravdu řek, tento scifi článek mne spíš pobavil. De vidět že bába nemá ani páru o chování těchto psů. Sám vlastním AMSTAFA a je to nejlepší pes co jsem kdy měl. Jedinou agresi co jsem u něj pozoroval je na druhé psy, ovšem to je normální u jakékoli rasy jen málokterý pes takový není, tedy pokud s ním pravidelně nechodíte do společnosti ostatních psů, to si pak zvykne a je to bez problémů. Jinak měl jsem jezevčíka a ten byl upřímě daleko agresivnější než ten "zabiják" AMSTAF její petice je naprosto nesmyslná a jediný koho by měli někam zavřít či utratit je ona. Takže chovu zdar:-)))
Stafordka
(Vávrová L., 28. 8. 2010 21:11)Všem co si chtějí pořídit toto plemeno doporučuji, jen když mu chcete dát hodně času, lásky, jste důslední stokrát víc vás budou milovat. Nikdy nikoho nenapadnou, jen když sami budou napadeni, budou se bránit a svého pána rovněž. Tak přeji hodně úspěchů.Ten, kdo si pořídí psa jen pro parádu a nemá na něj čas, předem prohraje.
Paní je vtipná
(Lucie, 27. 5. 2015 15:43)